Sesame Yaklaşımı Hakkında:
Sesame yaklaşımı ismini ‘Ali Baba ve Kırk Haramiler’ masalından alır. Nasıl ki bu masalda “Açıl susam açıl!’ sözüyle gizli kapılar ardındaki hazinelerle dolu mağaraya erişilebiliyorsa, Sesame metoduyla ilerleyen drama ve hareket terapi çalışmalarında da, ruhun derinlerindeki gizil potansiyelin barındığı psike’nin hazinelerle dolu mağarasına açılan kapılar aralanır.
Carl Jung’un kollektif bilindışı ve arketipler kavramlarıyla temellendirdiği analitik psikoloji esaslarına dayanan Sesame metodunda, peri masalları, mitolojik ve geleneksel hikayeler terapötik süreci besleyen ana materyali oluşturur. Hareket, oyun, beden ve ses kullanımıyla hikayelerin barındırdığı kaynaklar işlenir hale gelir. Bu süreçte Rudolf Laban, Peter Slade, Marian Lindkvist’in beden temelli metodolojileri yaratıcı sürecin kilitlerini açar. Deneyimsel çalışmanın ardından, paylaşıma zaman ayrılır. Paylaşım, sözel ifade ve grubun tanıklığı eylemsel sürecin benliğe taşınmasında ve terapötik bir kazanım olarak kalıcılaşmasında önemli bir rol oynar.
Dramaterapi’nin öncü ekollerinden biri olarak değerlendirilen Sesame Drama ve Hareket Terapisi yaklaşımı, 1964 yılından beri pek çok ülkede farklı danışan gruplarıyla pratik edilmektedir. Bu özgün yaklaşımın sunduğu estetik mesafe, özellikle ulaşması zor danışanlarla direnç bariyerlerini aşmayı sağlayan, iletişimi ve yaratıcılığa erişimi kolaylaştıran niteliğiyle bilinmektedir.
Sesame yaklaşımı ismini ‘Ali Baba ve Kırk Haramiler’ masalından alır. Nasıl ki bu masalda “Açıl susam açıl!’ sözüyle gizli kapılar ardındaki hazinelerle dolu mağaraya erişilebiliyorsa, Sesame metoduyla ilerleyen drama ve hareket terapi çalışmalarında da, ruhun derinlerindeki gizil potansiyelin barındığı psike’nin hazinelerle dolu mağarasına açılan kapılar aralanır.
Carl Jung’un kollektif bilindışı ve arketipler kavramlarıyla temellendirdiği analitik psikoloji esaslarına dayanan Sesame metodunda, peri masalları, mitolojik ve geleneksel hikayeler terapötik süreci besleyen ana materyali oluşturur. Hareket, oyun, beden ve ses kullanımıyla hikayelerin barındırdığı kaynaklar işlenir hale gelir. Bu süreçte Rudolf Laban, Peter Slade, Marian Lindkvist’in beden temelli metodolojileri yaratıcı sürecin kilitlerini açar. Deneyimsel çalışmanın ardından, paylaşıma zaman ayrılır. Paylaşım, sözel ifade ve grubun tanıklığı eylemsel sürecin benliğe taşınmasında ve terapötik bir kazanım olarak kalıcılaşmasında önemli bir rol oynar.
Dramaterapi’nin öncü ekollerinden biri olarak değerlendirilen Sesame Drama ve Hareket Terapisi yaklaşımı, 1964 yılından beri pek çok ülkede farklı danışan gruplarıyla pratik edilmektedir. Bu özgün yaklaşımın sunduğu estetik mesafe, özellikle ulaşması zor danışanlarla direnç bariyerlerini aşmayı sağlayan, iletişimi ve yaratıcılığa erişimi kolaylaştıran niteliğiyle bilinmektedir.